Bevezető > Miért fussunk futópadon?

Miért fussunk futópadon?

A futópadon végzett edzés ideális azok számára, akik nem szeretnének lemondani kedvenc sportjukról a téli hónapokban sem. A következőkben adunk néhány tanácsot, hogyan válasszuk ki a helyes, számunkra megfelelő futópadot.

 

Ne féljen futópadon kocogni!

A kezdetleges futópadoktól eltérően a mai modern futópadok egyre dizájnosabbak, sokoldalúbbak. A kinti futástól eltérően a futópad előnyei közé tartozik, hogy bármikor, időjárástól függetlenül kocoghat. A futópadjaink helytakarékosak összecsukási mechanizmusuknak köszönhetően, a transzportkerekekkel bárhová könnyen elhelyezhetőek. 

 

Futópad motor, méret, terhelhetőség

Az inSPORTline futópadokban nagyon erős motor található, 1-4 HP (lóerős) erősségű, mely a futószalagot hajtja futás közben. Az 1-2 HP teljesítményű motorral felszerelt futópadok otthoni használatra ajánlott, közepes intezitású futáshoz, kocogáshoz. A 2-4 HP teljesítményű futópad inkább az erősebb testalkatúaknak, mindennapi intenzív használatra alkalmas. Motor nélküli futópadjaink inkább átmozgatásra, gyorsabb sétákra, kocogásra alkalmasak.

Futópad vásárlásakor fontos tényező a futópad nagysága és a futófelület hossza. A futópad rövidebb és keskenyebb futófelülete gyaloglásra, lassabb futásra, míg a futópad szélesebb és hosszabb futófelülete a gyorsabb, intenzívebb futásra alkalmas.

A futópad terhelhetősége szintén fontos tényező, maximális terhelhetősége mindig legyen egy kicsivel nagyobb, mint a felhasználó testsúlya. Például, ha az Ön testsúlya 80 kg, a megfelelő futópad 100kg terhelhetőségű.

 

Motor nélküli futópad

A motor nélküli futópadok különálló alkategóriát képeznek a futópadok családjában. Ezek a ferde sík alapelvén működnek. Ezekben a futópadokban ahogy a neve is jelzi, nincs motor, a felhasználó saját erejével, energiájával tudja elindítani. Ez az edzési típus más, mint a motoros futópadon való futás, de szükséges megjegyezni, hogy az edzés hatékonysága hasonló a motoros futópadon való futáshoz. A motor nélküli futópadon való edzés a lassú futáshoz és dombra való felfutás stimulálásához hasonló. A motor nélküli futópad nem alkalmas 6-10 km/h sebességnél nagyobb futáshoz.

Az inSPORTline futópadok technológiája

A modern inSPORTline futópadok sok „finomsággal" rendelkeznek, melyek a felhasználó igényeinek megfelelnek. A legfontosabbak közé tartoznak:

HRC

Heart Rate Control

A magasabb kategóriájú futópadok HRC technológiával rendelkeznek, mely az edzési tempó alkalmazkodását biztosítja az aktuális pulzusfrekvenciához. A futópad tartozéka a mellkasöv, melyet edzéskor a mellkasra kell felcsatolni, és drót nélkül küldi át az információkat a futópadra, így követhető a felhasználó pulzusszáma.

SMT

Silent Motion Technology

A technológiai javításoknak köszönhetően maximálisan halk motorjárást értünk el a futópadoknál, hűsítő hatással és hosszú élettartammal. Minimalizáltuk a futópad zajszintjét, hogy edzése valóban problémamentes sportélmény legyen minden alkalommal.

SAS

Shock Absorbing System 

Különleges futófelület, speciális párnázattal. Az inSPORTline futópad dobbantáselnyelő felülettel van ellátva, mely óvja a futó ízületeit a használat során. Ez a technológia az olcsóbb és drágább futópadoknál is alkalmazva van.

EFS

Easy Fold System

Az inSPORTline futópadok összecsukását és szétnyitását akár egy kézzel is elvégezheti! Egyszerű és hatásos dugattyús mechanizmus.

TR

Touch & Run

Arra törekszünk, hogy futópadjaink az Önök által keresett funkciókat kínálják. Ezért a legfontosabb gombokat, mint pl. a sebesség vagy dőlésszög beállítására szükséges gombokat közvetlenül a futópad markolatában helyeztük el, hogy mindig kéznél legyenek. A bonyolultabb programgombokat a futópad fő vezérlőpanelén találja meg, gyors választási lehetőséggel. Az edzést elkezdeni és befejezni pedig egyetlen egy gomb megnyomásával tudja.


Ellenőrizze pulzusszámát!

Ora

Ha hatékony fogyást szeretne elérni, van néhány hiba, amit érdemes elkerülni. A futás célja nem a kimerültségig hajszolás, hanem a szakemberek által javasolt módszer: pulzusszám ellenőrzése és az edzés ehhez igazítása. Ha túlzásba viszi és szíve 180 ütés/perccel ver, az edzés nagy része fölösleges lesz, mert a szervezete ebben az állapotban nem képes a zsírégetésre, mert ekkora nagy energiabomlás a szervezet számára egyszerűen túl gyors, és a szervezet a gyors cukrok után fog nyúlni, melyek az izmokban vannak, tehát elkezdi az izmokat roncsolni.
Az úgynevezett aerobik edzésmódszer hosszú távú sporttevékenység, több mint 20 perces állandó intenzív mozgás, optimális pulzusfrekvencia mellett. Ez az optimális érték 120 -145 perc/ütés, nemtől és testtömegtől függően. A megfelelő pulzusszámot ezért szükséges minden felhasználónak külön kiszámolni!

Részletesebb információ a pulzusfrekvencia kiszámolására a „Sportteszter helyes használata"címszó alatt található.


Szóval, hogy válasszuk ki a megfelelő futópadot?


Kerdes

Ha futópadot vásárol, biztosan azt szeretné, hogy az Ön által választott futópad hosszú ideig működőképes legyen. Alaposan mérlegelje, mennyi időt fog a futópadon tölteni, milyen a testtömege, milyen kényelmi elvárásai vannak futás közben és ezek szerint a paraméterek szerint válasszon. A futópad technológiailag kifinomult kardio berendezés, ezért ne becsüljük le a "terhelhetőség" és "futófelület szélessége" paramétereket. A futópadoknál érvényes, hogy minél több, annál jobb, strapabíróbb, tehát minél nehezebb, robusztusabb, annál erősebb a motorja, vagy minél szélesebb és hosszabb a futópad futófelülete, annál jobb a rendszeres és zökkenőmentes edzéshez.

 

Az inSPORTline csapata
 

 

 

Simple vásárlói tájékoztató
Árukeresõ, a hiteles vásárlási kalauz
Az oldalon történő látogatása során cookie-kat használunk. Továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. Szabályzatunkat itt tekintheti meg. További információk Elfogadom