Bevezető > Miért fussunk futópadon? Miért is ne!

Miért fussunk futópadon? Miért is ne!



Futas

A futás mint sportág nagyon természetes az ember számára és jelenleg egyre nő a futók száma. Ennek köszönhetően a mi futópadjaink is egyre népszerűbbek azok számára főként, akik nem szeretnének lemondani kedvenc sportjukról a téli hónapokban sem. A következőkben ajánlunk néhány tanácsot, hogyan válasszuk ki a helyes, számunkra megfelelő futópadot.

 

Ne féljen futópadon kocogni

Futás kiegészítők

A kezdetleges futópadoktól eltérően a mai modern futópadok egyre attraktívabbak, sokoldalúak. A kinti futástól eltérően a futópad előnyei közé tartozik, hogy bármikor, időjárástól függetlenül kocoghat. A mai futópadok helytakarékosak, összecsukási mechanizmusuknak köszönhetően, a transzportkerekekkel bárhová könnyen elhelyezhető. 

 

Futópad motor, futópad méret, futópad terhelhetőség

Az inSPORTline futópadokban nagyon erős motor található, 1-4 HP (lóerős) erősségű, mely a futószalagot hajtja futás közben. Az 1-2 HP teljesítményű motorral felszerelt futópadok otthoni használatra, vékonyabb testalkatúaknak ajánlott, közepes sebességű futáshoz. A 2-4 HP teljesítményű futópad inkább az erősebb testalkatúaknak, mindennapi intenzív használatra alkalmas. ˝Minél erősebb, annál hangosabb˝ elv sem igaz, mert a mi futópadjaink erős motorja nagyon halk járású.

Futópad vásárláskor fontos tényező a futópad nagysága és a futófelület hossza. A futópad rövidebb és keskenyebb futófelülete gyaloglásra, lassabb futásra alkalmas, míg a futópad szélesebb és hosszabb futófelülete a gyorsabb, intenzívebb futásra alkalmas.

A futópad terhelhetősége szintén fontos tényező, maximális terhelhetősége mindig legyen egy kicsivel nagyobb, mint a felhasználó testsúlya. Például, ha az Ön testsúlya 80 kg, a megfelelő futópad 110kg terhelhetőségű.

 

Motor nélküli futópad

A motor nélküli futópadok különálló alkategóriát képeznek a futópadok családjában. Ezek a ferde sík alapelvén működnek. Ezekben a futópadokban ahogy a neve is jelzi, nincs motor, a felhasználó saját erejével, energiájával tudja elindítani. Ez az edzési típus más, mint a motoros futópadon való futás, de szükséges megjegyezni, hogy néha az edzés hatékonysága hasonló a motoros futópadon való futáshoz. A motor nélküli futópadon való edzés a lassú futáshoz és dombra való felmenés stimulálásához hasonló. A motor nélküli futópad nem alkalmas 6-10 km/h sebességnél nagyobb futáshoz.

Az inSPORTline futópadok technológiája

A modern inSPORTline futópadok sok „finomsággal" rendelkeznek, melyek a felhasználó igényeinek megfelelnek. A legfontosabbak közé tartoznak:

HRC

Heart Rate Control

A magasabb kategóriájú futópadok HRC technológiával rendelkeznek, mely az edzési tempó alkalmazkodását biztosítja az aktuális pulzusfrekvenciához. A futópad tartozéka a mellkasöv, melyet edzéskor a mellkasra kell felcsatolni, és drót nélkül küldi át az információkat a futópadra, így követhető a felhasználó pulzusfrekvenciája.

SMT

Silent Motion Technology

A technológiai javításoknak köszönhetően maximálisan halk motorjárást értünk el a futópadoknál, hűsítő hatással és hosszú élettartammal. Minimalizáltuk a futópad zajszintjét, hogy edzése valóban problémamentes sportélmény legyen minden alkalommal.

SAS

Shock Absorbing System 

Különleges futófelület, speciális párnázattal. Az inSPORTline futópad dobbantáselnyelő felülettel van ellátva, mely óvja a futó ízületeit a használat során. Ez a technológia az olcsóbb és drágább futópadoknál is alkalmazva van.

EFS

Easy Fold System

Az inSPORTline futópadok összecsukását és szétnyitását akár egy kézzel is elvégezheti! Egyszerű és hatásos dugattyús mechanizmus, mellyel még egy kisgyerek is könnyen megbirkózik!

TR

Touch & Run ovládání

Arra törekszünk, hogy futópadjaink az Önök által keresett funkciókat kínálják. Ezért a legfontosabb gombokat, mint pl. a sebesség vagy dőlésszög beállítására szükséges gombokat közvetlenül a futópad markolatában helyeztük el, hogy mindig kéznél legyenek. A bonyolultabb programgombokat a futópad fő vezérlőpanelén találja meg, gyors választási lehetőséggel. Az edzést elkezdeni és befejezni pedig egyetlen egy gomb megnyomásával tudja.



Ellenőrizze pulzusfrekvenciáját!

Ora

Ha hatékony fogyást szeretne elérni, nem szabad beleesni néhány hibába. A futás célja nem a kimerültségig hajszolás, hanem a szakemberek által javasolt pulzusfrekvencia ellenőrzése és az edzést ehhez kialakítani. Ha túlzásba viszi és szíve 180 ütés/perccel ver, az edzés nagy része fölösleges lesz, mert a szervezete ebben az állapotban nem képes a zsírégetésre, mert ekkora nagy energia bomlás a szervezet számára egyszerűen lassú, és a szervezet a gyors cukrok után fog nyúlni, melyek az izmokban vannak és elkezdi az izmokat roncsolni.

A hatékony fogyás = zsírégetés, ún. aerobikus tevékenység, mely hosszú távú sporttevékenység több mint 20 percben állandó megterheléssel a szervezetnek, optimális pulzusfrekvencia mellett. Ez az optimális érték120 -145 perc/ütés, nemtől és testtömegtől függően. A pulzusszámot ezért szükséges minden felhasználóra külön kiszámolni!

 

 

Részletesebb információ a pulzusfrekvencia kiszámolására a „Sportteszter helyes használata"címszó alatt található.

Szóval, hogy válasszuk ki a megfelelő futópadot?


Kerdes

Ha futópadot vásárol, biztosan azt szeretné, hogy az Ön által választott futópad hosszú ideig működőképes legyen. Alaposan mérlegelje, mennyi időt fog a futópadon tölteni, milyen a testtömege, milyen kényelmi elvárásai vannak futás közben és ezek szerint a paraméterek szerint válasszon. A futópad technológiailag kifinomult kardió berendezés, ezért ne becsüljük le a terhelhetőség és futófelület szélesség paramétereket. A futópadoknál érvényes, hogy minél több, annál jobb, tehát minél nehezebb, robusztusabb, annál erősebb a motorja, vagy minél szélesebb és hosszabb a futópad futófelülete, annál jobb a rendszeres és zökkenőmentes edzéshez.

 

Az inSPORTline csapata...
 

 

 

Simple vásárlói tájékoztató
Árukeresõ, a hiteles vásárlási kalauz