Bevezető > 10 pontban a paddleboardozás előnyei az egészségedért

10 pontban a paddleboardozás előnyei az egészségedért

10 pontban a paddleboardozás előnyei az egészségedért


A paddleboardozás könnyebb, mint a szörfözés és sokkal szórakoztatóbb, mint a rendszeres futás vagy úszás. Nem kell többet kezdő tanfolyamokon részt venni, szinte bármilyen vizet használhatsz, és sok új, felejthetetlen élményt szerezhetsz. Ezen előnyök mellett a paddleboardozás előnyös a fizikai és mentális egészségünk megőrzésére.

Íme a paddleboardozás 10 legnagyobb előnye:

1: Az egyensúlyérzék javítása - a kiegyensúlyozott testtartás rendkívül fontos a SUP-val történő evezéshez. A belső stabilitás és a lábak erőssége szükséges az egyensúly fenntartásához.
 
2: Az egész test edzése - Orvosi tanulmányok szerint a paddleboardozás olyan sport, ahol szinte az összes test izmait bevonjuk. A lábizmok, a hasi izmok és a hátsó izmok segítenek megtalálni az egyensúly központját és stabilizálni a testedet, míg a karjaid és vállak is mozognak a paddleboardon. Mi több, a paddleboardozás egy aerob testmozgás, amely a szív és a tüdők javát is szolgálja.
 
3: Alacsony egészségi kockázat - A szervezet minden részét egyenletesen vonja be a mozgásba, ezért nem károítja és okoz megterhelést az ínaknak és az ízületeknek. Ez a sport alkalmas minden olyan sportoló számára, aki megsérült, és nem akarja feladni a sportolás, miközben felépülésben van.
 
4: Stresszmentesítés, megkönnyebbülés - A víz természetesen megnyugtatja a testet, és segít a stressz enyhítésében. A nyugtató környezeti zajokkal együtt (például a vízcsobogás, madárcsicsergés, saját szívverés) hirtelen úgy érezheted, hogy az elmúlt napok összes felhalmozódott stressze elmúlik, így szabadon és energiával töltődhetsz.
 
5: Test megerősítése - Ha egy egész napot a paddleboardozással töltesz, akkor valószínűleg kissé fáradtnak érezheted majd magad. A fizikai aktivitás utáni kis fájdalom természetes védelem, amely a következő alkalommal erősebbé tesz, és segít folyamatosan erősíteni a testedet.
 
6: Kardio gyakorlat - Ha elegendő időt töltesz a vízen, akkor a paddlebaordozás tökéletes eszköz a kardio gyakorlásához. Egy laza verseny a barátaiddal tökéletes motiváció, hogy növeljed a pulzusszámod, miközben jól szórakoztok.
 
7: Hasznos lehet a felépülésben - Mivel a paddleboardozás alacsony egészségi kockázatot jelent, a paddleboardot ideális kondicionáló eszközként is ajánljuk azoknak, akik egy sérüléstől vagy más egészségügyi problémáktól szenvednek. A paddleboarding nagyon könnyű az izmaidra és az ízületeidre, így használata nem jelent gondot senkinek.
 
8: Kitartás javítása - Ha megtanulod a paddleboardozás alapelveit, akkor minden vízen töltött idő javítani fogja a fizikai edzésed és a kitartásod.
 
9: Jobb kardiovaszkuláris egészség - Tekintettel arra, hogy a SUP-en végzett evezés körülbelül ugyanannyira jár pulzuszám növekedéssel, mint a futás vagy az aerobik és mára bebizonyosodott, hogy a paddleboardozás csökkenti a szívroham, a stroke kockázatát.
 
10: Kapcsolat a természettel - A természetben töltött idő remek módja annak, hogy pihenj. Ez pozitív hatással van a mentális állapotodra is. A napsugarak pedig  jelentősen növelik a D-vitamin beviteledet.