Bevezető > A sportteszter helyes használata

A sportteszter helyes használata

Hogyan használjuk megfelelő módon a sporttesztert?

Jak správně cvičit se sporttesterem?

Szakemberekkel együttműködve állítottuk össze az útmutatót "A sportteszter helyes használata" címmel.

Az eredményes fogyás érdekében tanácsos néhány alapvető hibát elkerülni. Nem szükséges a végkimerülésig kihajatnia magát az edzés során. Ha túlhajtja magát és pulzusszáma meghaladja a 170/percet,  akkor biztos lehet benne hogy nem fog elérni eredményt. A test ebben a szakaszban nem képes zsírt égetni.  Elsősorban cukrot, majd az izmot kezdi el égetni testünk.

Az eredményes zsírégetés érdekében legalább 20 perces sporttevékenység ajánlott, az optimális pulzusszám 120-145 között a legjobb, de ez természetesen függ a nemtől, életkortól, testmagasságtól és a súlytól is.

___________________________________________________________________________

Az optimális TF mérése:

A számításhoz tudnunk kell a maximális és minimális pulzusszámot (TFmax és TFmin). A maximális TF értéket az alábbi módon kapjuk meg: 220 - a felhasználó életkora. A minimális TF értéket nyugalmi állapotban a csuklónál tudjuk mérni. A nyugalmi állapot eléréséhez feküdjön le a hátára körülbelül 5 percig kizárva minden külső ingert. Az érték a percenkénti szívverést mutatja, ez a TFmin.
TFmax - TFmin=optimális pulzusszám

___________________________________________________________________________

pulzusmérő folyamatos edzés közbeni használata és a pulzusszám állandó ellenőrzése segíti a hatékony fogyást és a fizikai fejlődést. 

A sporttesztert bármilyen fitness tevékenység, kerékpározás, futás vagy akár görkorcsolyázás közben is viselhető, természetesen a pulzussszám folyamatos ellenőrzése mellett.
A sportteszterekhez gyakran tartozik mellkasöv is, ami pontosan méri edzés közben a pulzusszámot és küldi a jeleket tovább a sportteszternek.

Fizikai aktivitás közben ha a zsírégetés a cél, a pulzusmérő használata fontos. A sportteszter segít a pulzusszámot az optimális zónában tartani a zsírégetéshez. Ha túllépi az optimális zónát a sportteszter azonnal jelzi majd. Ennek köszönhetően érhető el hatékony zsírégetés és eredményes izomnövelés. 

Fontos megjegyezni, hogy nem csak az edzőteremben a cardio gépeken, mint például futópad, elliptikus térner, szobakerékpár és vibrációs gépeken végzett edzés vezet eredményes zsírégetéshez. A szabadban végezhető aerob edzések során végzett testmozgás szintén segíti a hatékony fogyást. 

A két mozgásforma összehasonlítása: Egy óra futás a futópadon 1.700 kJ kalóriaégetést eredményez. Egyenletes in-line görkorcsolyázás kb 2.500 kJ kalóriaégetést lehet elérni.

Tanácsos aerob szabdtéri mozgással (futás, kerékpározás, görkorcsolyázás) kiegészíteni az edzőtermi testmozgását.

Ha szükséges kérjen szaktanácsadást az edzésprogram megkezdése előtt.

"Sok szerencsét és eredményes edzést kíván az inSPORTline csapata"

Az alábbi sporttesztereket ajánljuk: 
Simple vásárlói tájékoztató
Árukeresõ, a hiteles vásárlási kalauz