Tisztelt Vásárlók! Leltárunk, valamint vállalatirányítási rendszerünk cseréje miatt a rendelések kiszállítása késhet! Köszönjük a megértésüket!
Bevezető > Hogyan használjuk az evezőgépet?

Hogyan használjuk az evezőgépet?

Hogyan használjuk az evezőgépet?

Nem véletlen, hogy a konditermek egyik kedvenc gépe az evezőpad, elég csak ránézni a tengerek népeire, és máris egyértelművé válik, hogy érdemes a kezünkbe ragadni az evezőket, pláne, hogy igazi kajak-kenus nemzet vagyunk.

Mire jó az evezőgép?
Az evezőpad kardiózásra-zsírégetésre és izomépítésre is egyaránt alkalmas. Noha elsősorban az izmainkat mozgatja át, a használata megemeli a pulzusszámot, ezáltal jó hatással van a vérkeringésre, és a tüdőkapacitásunkra is. Az evezőgép elsősorban a hátizmokat mozgatja meg, de a helyesen kivitelezett gyakorlat közben a láb és a kar izmai sem fognak unatkozni. Mint minden mozgásformánál, itt is a helyes testtartást kell először elsajátítanod, hogy aztán áttérhess a céljaidnak megfelelő edzéstervekre.
Így ülj a csónakba:
Kezdd először a hátad helyes tartásával, hiszen ez lesz az alapja a kivitelezendő mozgássorozatnak: tartsd magad egyenesen és kerüld a görnyedő pozíciót. Kövesd nyomon folyamatosan a testtartásodat, mert kezdetben az edzés közben elkószáló gondolatokkal a görnyedés is újra megjelenhet, amit néha korrigálnod kell. Jó hír, hogy minél többször evezel, annál inkább vállik rutinná az egyenes háttartás, ami nem csak a padon, de az élet minden területén visszaköszön majd. Ha a hátad rendben van, jöhet a kartartás: fogd meg az evezőpad fogantyúját, és tarts kinyújtva a karodat, miközben a lábadat behúzva tartva, a gép elejéből indítva végezz "tolató" mozgást. Ilyenkor a lábaddal fogod eltolni magad a gép elejétől. Ha a lábad elérte a kinyújtott pozíciót, akkor húzd hátra a fogantyút, egészen a mellkasodig. A fogantyú húzásánál a könyököd legyen az a pont, amire a figyelmedet fordítod: ne a karodat húzd hátra, hanem mindig a könyököd vezessen, legyen Ő a főnök. Ha ezt betartod, akkor elkerülheted, hogy a hátad helyett a karod, vagy a vállaid vegyék át a fő mozgató izmok szerepét. Arra mindig figyelj, hogy a gyakorlat közben egyenes maradjon a hátad, hiszen így tudod a leghatékonyabban elvégezni a gyakorlatokat és megúszni a derékfájást is egyben.
Ha sikerült szabályosan elvégezned a húzást, akkor koncentrálj a visszaengedésre, ahol először a karjaiddal, majd a lábaiddal kell visszatérni a kiinduló pozícióba, mindvégig ügyelve arra, hogy egyenes maradjon a hát. A mozgásforma betartása egyébként nem nehéz, az első pár edzés alatt hozzá lehet szokni.

Kardiózz, égess zsírt, vagy építs izmot
Most, hogy a tartással már nem lesz gondod ideje felépíteni az evezőpados edzésterveidet. Ha még csak most kezded a rendszeres mozgást, akkor az első alkalmakat érdemes könnyű fokozaton, a mozgásforma megszokására és elsajátítására fordítani. Ha már odafigyelés nélkül, szabályosan vagy képes evezni, akkor át lehet térni a célzott edzésekre: Ha zsírt szeretnél égetni, akkor legalább 40 percen keresztül végezz folyamatos mozgást. Ez eleinte nehéz lehet, de ahogy haladsz előre az időben egyre könnyebbé válik és egyre nehezebb fokozatokon sem lesz megterhelő. Hogy ne unatkozz néha érdemes egy kicsit erősebb ellenállásra állítani a gépet, így vihetsz némi kihívást és izgalmat abba 40-50 percbe, amíg a zsírégetéssel és a kardiózással foglalkozol.
Ha szeretnél hatalmas hátat és karokat, akkor érdemes a nagyobb fokozatok felé lavírozni és kicsit átrendezni az edzésrutint: csinálj 12-15 húzást, a könnyűtől a nehezebb beállítás felé haladva. Az így elvégzett szettek legyenek határozottak, koncentrálj arra, hogy minden izmod tökéletesen végezze a munkát. Egy szett után tarts egy 30 másodperces pihenőt, aztán jöhet a következő egy nehezebb fokozaton mindaddig, amíg el nem érted a 6-8-as szett számot.
Amit soha ne felejts el:
Minden edzésformára igaz, hogy a mozgást bemelegítés előzi meg. Nemcsak az izomépítésre célzott evezőpados edzés előtt, de az egyszerűbbnek és lazábbnak tűnő kardiózás előtt is mindenképpen melegíts be, és add meg a testednek azt az 5 percet, hogy felkészülhessen az edzésre. Ezzel nem csak a sérülésektől óvhatod meg magad, de egy kicsit lazábban és üdébben kezdhetsz hozzá a gyakorlatokhoz.
Kattints, és nézd meg evezőpad kínálatunkat!

Simple vásárlói tájékoztató
Árukeresõ, a hiteles vásárlási kalauz
Árukereső.hu Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz