Bevezető > Miért olyan hatékony a Nordic Walking?

Miért olyan hatékony a Nordic Walking?

Miben rejlik a Nordic Walking varázsa? Miért sokkal hatásosabb az északi gyaloglás a hagyományos gyaloglástól? Miért jobb a Nordic Walking a futásnál?

A Nordic Walking során több izmot vonunk be, több kalóriát égetünk el

A Nordic Walking során teljes izomzata 90%-át vonja be. A hagyományos gyaloglás során csupán az alsó végtagokat, és részben a felsőtestet vonja be. A fő különbség abban van, hogy a Nordic Walking hoz a karjait is használja, és ezzel gyakorlatilag az egész felsőtestet bevonja. Továbbá a csípő előre mozgatásával automatikusan meghosszabbodik a lépés hossza és növekszik a gyaloglás sebessége. Ezért a hagyományos gyaloglással óránként kb. 800-1000 kilojoul-t égetünk el, míg a Nordic Walking gal akár 1300 kilojoul-t. A gyaloglás során azonban nem az elégetett kalóriák abszolút értéke a legfontosabb, hanem a mozgás egyenletessége. Rövid séta során botok nélkül ezért automatikusan nem jöhet létre aerób hatás. Egyszerűen mondva, a hagyományos gyaloglás során nem szaporodik a légzése, nem izzad meg, nem éget kalóriát.

A Nordic Walking egészséges

Nordic walking- számos pozitív hatással van az ember egészségére:

  1. A felsőtest a Nordic Walking során átveszi a lábak munkájának akár 30 százalékát könnyítve azt, aminek jelentősége főleg a túlsúlyosoknál jelentkezik. A botok használata csökkenti a boka, térd, és csípő terhelését így azok nincsenek megterhelve. Ennek köszönhetően a Nordic Walkingot ízületi gondokkal élő személyek is űzhetik. Ezért a Nordic Walking gyakran mint rehabilitációs vagy gyógyeljárásként is használatos.
  2. A botokkal végzett északi gyalogláserősíti nem csak a derék, hanem a hát, nyak és váll izmait is erősíti, így javítva a testtartást. Ez lazítja és megszünteti a hát fájdalmakat.
  3. A felső test bevonásával növekszik a pulzus frekvencia, javul a szívműködés és a vérkeringés.
  4. A botok használatával folyamatosan váltakozik a kar- és váll izomzat megfeszülése és ellazulása, ezzel növekszik az egész felső test vérellátása.
  5. A karok megtámasztásának köszönhetően a Nordic Walking csökkenti a sérülések, megcsúszások, rándulások, esések lehetőségét.

 

Simple vásárlói tájékoztató
Árukeresõ, a hiteles vásárlási kalauz