Budapest III.ker Dévai Bíró Mátyás téri boltunk nyitvatartása megváltozott. 2017.11.06-tól a bolt Hétfő-Péntek 10-18 óra közt tart nyitva. Hétvégén a X. kerületi nagy márkaboltunk várja vásárlóinkat.
Bevezető > Miért olyan hatékony a Nordic Walking?

Miért olyan hatékony a Nordic Walking?

Miben rejlik a Nordic Walking varázsa? Miért sokkal hatásosabb az északi gyaloglás a hagyományos gyaloglástól? Miért jobb a Nordic Walking a futásnál?

A Nordic Walking során több izmot vonunk be, több kalóriát égetünk el!

A Nordic Walking során teljes izomzata 90%-át vonja be. A hagyományos gyaloglás során csupán az alsó végtagokat, és részben a felsőtestet vonja be. A fő különbség abban van, hogy a Nordic Walking-hoz a karjait is használja, és ezzel gyakorlatilag az egész felsőtestet bevonja a mozgásba. Továbbá a csípő előre mozgatásával automatikusan meghosszabbodik a lépés hossza és növekszik a gyaloglás sebessége. Ezért a hagyományos gyaloglással óránként kb. 800-1000 kJ-t égetünk el, míg a Nordic Walking-gal akár 1300 kJ-t. A gyaloglás során azonban nem az elégetett kalóriák abszolútértéke a legfontosabb, hanem a mozgás egyenletessége. Rövid séta során botok nélkül ezért automatikusan nem jöhet létre aerob-hatás. Egyszerűen mondva, a hagyományos gyaloglás során nem szaporodik a légzése, nem izzad meg, nem éget kalóriát.

A Nordic Walking egészséges

Nordic walking- számos pozitív hatással van az ember egészségére:

  1. A felsőtest a Nordic Walking során átveszi a lábak munkájának akár 30 százalékát könnyítve azt, aminek jelentősége főleg a túlsúlyosoknál jelentkezik. A botok használata csökkenti a boka, térd, és csípő terhelését így azok nincsenek megterhelve. Ennek köszönhetően a Nordic Walking-ot ízületi gondokkal élő személyek is űzhetik. Ezért a Nordic Walking gyakran mint rehabilitációs vagy gyógyeljárásként is használatos.
  2. A botokkal végzett északi gyaloglás erősíti nem csak a derék, hanem a hát, nyak és váll izmait is, így javítva a testtartást. Ez enyhíti és megszüntetheti a hát fájdalmakat.
  3. A felsőtest bevonásával növekszik a pulzusfrekvencia, javul a szívműködés és a vérkeringés.
  4. A botok használatával folyamatosan váltakozik a kar- és vállizomzat megfeszülése és ellazulása, ezzel növekszik az egész felsőtest vérellátása.
  5. A karok megtámasztásának köszönhetően a Nordic Walking csökkenti a sérülések, megcsúszások, rándulások, esések lehetőségét.

 

Simple vásárlói tájékoztató
Árukeresõ, a hiteles vásárlási kalauz
Az oldalon történő látogatása során cookie-kat használunk. Továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. Szabályzatunkat itt tekintheti meg. További információk Elfogadom